διευθυνση διαιτολόγου Χατζημήτρου 43, Καρδίτσα
τηλέφωνο διαιτολόγου 2441022720 & 6970829010

Υπηρεσίες



Ανάλυση Σύστασης Σώματος – Λιπομέτρηση (λιπομετρητής TANITA BC-418)


Τι είναι και πως γίνεται;

Η λιπομέτρηση είναι μία μέθοδος αξιολόγησης του σωματικού λίπους, του μυϊκού ιστού και των υγρών του σώματος. Βασίζεται στη μέθοδο της βιοηλεκτρικής εμπέδησης, σύμφωνα με την οποία εφαρμόζεται μικρής έντασης εναλλασσόμενο ρεύμα στο σώμα του εξεταζόμενου και μετράται η αγωγιμότητά του. Με την παραδοχή ότι τα υγρά του σώματος είναι καλοί αγωγοί του ηλεκτρισμού ενώ το λίπος κακός αγωγός υπολογίζονται το ποσοστό λίπους, το ποσοστό μυϊκού ιστού καθώς και το ποσοστό υγρών του σώματος του εξεταζόμενου. Στην πράξη η μέθοδος αυτή είναι απλή, ανώδυνη και πολύ γρήγορη. Αντενδείκνυται σε εγκυμονούσες και άτομα με βηματοδότη.

Για ποιο λόγο να κάνω λιπομέτρηση;

Οι ζυγαριές όσο ακριβείας και αν είναι δεν μπορούν να αξιολογήσουν τη φυσική κατάσταση ενός ατόμου. Η σύσταση σώματος αποτελεί μια πολύ σημαντική παράμετρο του προφίλ φυσικής κατάστασης και υγείας του ατόμου. Ο προσδιορισμός του ποσοστού λίπους είναι σημαντικός γιατί αποτελεί τον πιο έγκυρο δείκτη διάγνωσης της παχυσαρκίας. Επίσης επαναλαμβάνοντας τη λιπομέτρηση ανά τακτά χρονικά διαστήματα έχουμε τη δυνατότητα να προσδιορίσουμε από πού ακριβώς προέρχεται η απώλεια βάρους του ατόμου.

Θα πρέπει να έχω προετοιμαστεί για την εξέταση;

Υπάρχουν συγκεκριμένες οδηγίες που θα πρέπει να ακολουθήσετε, για να πετύχετε μια σωστή μέτρηση. Έτσι, τη συγκεκριμένη μέρα της μέτρησης βεβαιωθείτε ότι:

• Δεν έχετε φάει για τουλάχιστον 3 ώρες πριν τη μέτρηση.

• Δεν έχετε καταναλώσει υγρά για τουλάχιστον 3 ώρες πριν τη μέτρηση.

• Δεν έχετε κάνει εξαντλητική άσκηση για τουλάχιστον 12 ώρες πριν τη μέτρηση.

• Δεν έχετε καταναλώσει αλκοόλ για τουλάχιστον 24 ώρες πριν τη μέτρηση.

Επίσης, για τις γυναίκες είναι προτιμότερο να μη βρίσκονται στις μέρες έμμηνου ρύσης.


Μέτρηση Βασικού μεταβολισμού (μετρητής FITMATE)


Τι είναι και πως γίνεται;

Η μέτρηση του μεταβολισμού είναι εύκολη και γρήγορη. Απλά αναπνέετε κανονικά μέσα από μία μάσκα για 15 λεπτά σε ξαπλωτή θέση (κατάσταση ηρεμίας). Το Fitmate μετρά VO2 και παίρνει ένα σταθερό αναπνευστικό πηλίκο (RQ). Στο τέλος του τεστ θα μάθετε το ακριβές ποσό των θερμίδων που το σώμα σας καταναλώνει καθημερινά.

Για ποιο λόγο να κάνω μέτρηση βασικού μεταβολισμού;

Ο βασικός μεταβολισμός είναι μοναδικός για τον κάθε άνθρωπο. Το ποσό της ημερήσια ενεργειακής δαπάνης (θερμίδες ανά ημέρα) διαφέρει κατά πολύ από άτομο σε άτομο. Ο Μεταβολικός Ρυθμός Ηρεμίας (RMR) είναι η ελάχιστη ποσότητα θερμίδων που καταναλώνονται ώστε το σώμα να διατηρεί τις ζωτικές λειτουργίες του και αποτελεί την πλειονότητα των θερμίδων που καταναλώνονται καθημερινά στο σώμα σας. Σε άτομα που κάνουν καθιστική εργασία, ο RMR αποτελεί έως και το 80% της συνολικής τους ημερήσιας ενεργειακής δαπάνης.

Για να αναπτύξουμε το ιδανικό πρόγραμμα ελέγχου βάρους για εσάς, πρέπει αρχικά να κατανοήσουμε την έννοια του ισοζυγίου μεταξύ των θερμίδων που προσλαμβάνετε και των θερμίδων που καταναλώνετε καθημερινά.

Για να μάθετε την ημερήσια ενεργειακή κατανάλωσή σας, πρέπει να μετρήσουμε τον ατομικό σας μεταβολισμό (RMR) και στη συνέχεια να υπολογίσουμε την ενέργεια που χρειάζεται το σώμα σας για να ανταπεξέλθει στον τρόπο ζωής σας και στην καθημερινή σας δραστηριότητα.

Από τη στιγμή που γνωρίζουμε αυτές τις τρεις παραμέτρους, μπορούμε να διαμορφώσουμε για εσάς ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα διατροφής, βασισμένο στον ατομικό σας μεταβολισμό. Μια δίαιτα με 500kcal ανά ημέρα λιγότερες από την τυπική ενεργειακή σας δαπάνη, σας επιτρέπει να χάσετε ως 2 kg το μήνα.

Θα πρέπει να έχω προετοιμαστεί για την εξέταση;

Όπως με τις περισσότερες ιατρικές εξετάσεις π.χ. έλεγχος σακχάρου αίματος, έτσι και με το μεταβολισμό υπάρχουν συγκεκριμένες οδηγίες που θα πρέπει να ακολουθήσετε, για να πετύχετε μια σωστή μέτρηση. Έτσι, τη συγκεκριμένη μέρα της μέτρησης βεβαιωθείτε ότι:

• Δεν έχετε φάει ή δεν έχει πιει τίποτα άλλο εκτός από νερό, τουλάχιστον 4 ώρες πριν τη μέτρηση.

• Δεν έχετε καταναλώσει αλκοόλ για τουλάχιστον 24 ώρες πριν τη μέτρηση.

• Δεν έχετε καπνίσει για 2 ώρες, δεν έχετε καταναλώσει καφεΐνη, τουλάχιστον 4 ώρες πριν τη μέτρηση. Συζητήστε με τον επιστήμονα υγείας σε περίπτωση που λαμβάνετε φάρμακα ή σκευάσματα που επηρεάζουν το βασικό μεταβολισμό.

• Δεν έχετε γυμναστεί (αεροβική ή ασκήσεις αντοχής) για τουλάχιστον 8 ώρες πριν από το προγραμματισμένο ραντεβού σας.


Διατροφική αντιμετώπιση παθολογικών καταστάσεων


Τα εξατομικευμένα προγράμματα διατροφής που παρέχονται από τη διαιτολόγο έχουν σκοπό τη βελτίωση των αιματολογικών και βιοχημικών σας εξετάσεων, την αντιμετώπιση και εξάλειψη των κλινικών συμπτωμάτων καθώς και τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής σας. Ενδεικτικά, οι πιο συνηθισμένες παθολογικές καταστάσεις, τις οποίες μπορούμε να αντιμετωπίσουμε με την εφαρμογή ενός κατάλληλου διαιτητικού προγράμματος είναι:

• Παχυσαρκία σε όλα τα στάδια της ζωής

• Σακχαρώδης διαβήτης τύπου 1 & 2 και διαβήτης κυήσεως

• Υπέρταση

• Δυσλιπιδαιμίες (αυξημένες τιμές χοληστερόλης, τριγλυκεριδίων κτλ)

• Παθήσεις του γαστρεντερικού συστήματος (ελκώδης κολίτιδα, σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου κτλ)

• Διαταραχές λήψης τροφής (Ψυχογενής Ανορεξία, Ψυχογενής Βουλιμία & Επεισοδιακή υπερφαγία)

• Παθήσεις των νεφρών

• Οστεοπόρωση

• Σιδηροπενική αναιμία

• Καρκίνος (παρενέργειες χημειοθεραπέιας, ενίσχυση ανοσοποιητικού συστήματος)


Εξατομικευμένα προγράμματα διατροφής


Τα προγράμματα διατροφής απευθύνονται σε όλες τις ηλικιακές ομάδες αλλά και στις ευαίσθητες πληθυσμιακές ομάδες. Ενδεικτικά συντάσσονται εξατομικευμένα προγράμματα διατροφής για:

• Τον έλεγχο βάρους και τις διατροφικές συνήθειες ενηλίκων, παιδιών και εφήβων

• Γυναίκες στην περίοδο της εγκυμοσύνης και του θηλασμού

• Αθλητές τόσο σε ερασιτεχνικό όσο και σε αγωνιστικό επίπεδο

• Γυναίκες κατά την περίοδο της εμμηνόπαυσης


Scroll To Top

© 2019- 2020 Στρατίκη Λ. Δήμητρα :.:.: powered by quadBIT  quadBIT - Τάσος Γ. Μεσιακάρης

HTML5 Powered with CSS3 / StylingThis document validates as CSS level 3 + SVG !WCAG2 AA